[Rasprave] [Fwd: Re: Zašto su rezultati mature sve slabiji?]

mpetric at unizd.hr mpetric at unizd.hr
Čet Srp 26 21:26:05 CEST 2018


Uups, zaboravio sam bio ponoviti adresu "rasprave at nsz.hr", pa šaljem ponovo.

Srdačni pozdravi svima, Mirko

---------------------------- Original Message ----------------------------
Subject: Re: [Rasprave] Zašto su rezultati mature sve slabiji?
From:    mpetric at unizd.hr
Date:    Thu, July 26, 2018 9:04 pm
To:      dstanzer at pbf.hr
--------------------------------------------------------------------------

Poštovani kolega,

možda ne bi bilo loše da kažete na temelju čega se ne slažete.

Ja sam napisao na temelju čega donosim svoj zaključak o tome da, uz sve
ostale razloge, koje ne preskačem ("vanjske", kako ih Vi zovete),
spominjem i jedan za koji mi se čini da uglavnom izostaje iz svake
rasprave na temu (na temelju onoga što čitam u novinama i portalima, a
također i u stručnim raspravama).

Moje spoznaje proizlaze iz toga što predajem studentima/cama koji kasnije
predaju u školi, a također (na sveučilištu na kojem radim - Zadar - a
također i u Splitu) promatram studentsku populaciju na učiteljskim
studijima, kao i one koji predaju njima (njihove nastavnike i nastavnice u
akciji).

Obezvređenje profesije, njezin loš društveni status, uzrokovan naravno
"vanjskim razlozima", doveo je do negativne selekcije. Učiteljske, a i
druge nastavničke studije, upisuju vrlo često osobe koje ne mogu ništa
drugo upisati (negativna selekcija).

Mogao bih dugo i o njihovim socio-kulturnim karakteristikama, ali recimo
za početak da u toj studentskoj populaciji ne nalazimo srednjeklasne
vrijednosti (vodio sam, a i moje kolege, niz završnih radova s empirijskim
rezultatima koji potkrepljuju ovakvu tvrdnju).

(Usput budi rečeno, sličan proces negativne selekcije nalazimo i u crkvi,
s rezultatima koje jasno vidimo u javnom prostoru. Stavovi desnih crkvenih
krugova u zemljama zapadne Europe izgledaju gotovo "lijevo" prema onome
što možemo čuti od klerika u Hrvatskoj, ondje gdje ja živim - u Dalmaciji
- regrutiranih dominantno među osobama ruralnog dinarskog porijekla i
izrazito patrijarhalnih nazora, baš kao i na učiteljskim studijima.)

Kad je riječ o našim studentima i studenticama (u društvenim i
humanističkim znanostima) imam određene spoznaje i u međunarodnom
kontekstu.

No, da ne bih otišao u detalje, zaustavljam se i molim samo da ukratko
napišete zašto se ne slažete (tj. na čemu temeljite svoje neslaganje).

Veselilo bi me također da napišete i koju rečenicu o važnim uzrocima izvan
školskog kruga. Slažem se da su važni, imam neke spoznaje i o tome, no
bilo bi dobro i tu znati na što točno mislite.

Srdačni pozdravi, Mirko


> Ne slažem se. Znanja i sposobnosti učenika i studenata padaju, to svi
> primijećujemo. Ali jako teško priznajemo da neki od važnijih uzroka
> takvog stanja leže izvan kruga "loše škole-loši fakulteti-loši
> profesori".
> Srdačan pozdrav;
> Damir
> _______________________________________________
> Rasprave mailing list
> Rasprave at sindikat.nsz.hr
> http://www.nsz.hr/cgi-bin/mailman/listinfo/rasprave
>





Više informacija o Rasprave mailing listi